Skip to main content
Til toppen

Mobil Delvac MX Extra 10W-40

Produktnummer: 100-MXEXTRA10W-40
Mobil
Fra: inkl. mva.

Mobil Delvac MX Extra 10W-40 er en olje med syntetisk teknologi for tungt belastede motorer. Oljen gir utmerket smøring i moderne diesel- og bensinmotorer som jobber under krevende driftsforhold i tillegg til å holde motorene rene og bidra til å gi dem lengre levetid. Produktet anbefales således av ExxonMobil for bruk i europeiske, japanske og amerikanske motorer. Mobil Delvac MX Extra 10W-40 er utviklet med en blanding av baseoljer med avansert teknologi og et tilsetningssystem for å skape et godt grunnlag for oksidasjonsbestandighet, sotbehandling og slitasjekontroll, supplert med utmerket beskyttelse mot stempelavleiringer og redusert slamdannelse for å oppnå lang levetid på motoren. Oljens viskositet og universale temperaturegenskaper sørger for fremragende kaldstartsegenskaper og pumpeevne ved lave temperaturer.

 

Egenskaper og fordeler
Høytytende lavutslippsmotorer stiller betydelig høyere krav til motoroljene.  Lavere motortoleranser samt bruk av mellomkjølere og turboladere øker varmebelastningen på oljen. Motorteknologier med lavt utslipp, slik som høyere trykk på drivstoffinnsprøytingen og forsinket tenning, krever alle bedre ytelse fra oljen på områder som oksidasjonsstabilitet, sotdispergering og flyktighet.  Mobil Delvac MX Extra 10W-40 er sammensatt av høytytende baseoljer og et balansert tilsetningssystem for å gi optimal motorytelse i moderne diesel- og bensinmotorer samt eldre modeller. Nøkkelfordelene omfatter:

Egenskaper

Fordeler og potensiell nytte

Økt varme- og oksidasjonsstabilitet

Redusert slamdannelse og avleiringer, samt lang levetid på olje og motorer

Forbedret slitasjebeskyttelse

Lang levetid på komponenter og motorer

Forbedret korrosjonsbeskyttelse

Redusert lagerslitasje for å bidra til lange oljeskiftintervaller i moderne dieselmotorer

Avansert avleiringskontroll på stempler

Holder motoren ren og bidrar til reduserte vedlikeholdskostnader og lang levetid på motoren

Avansert sotbehandling gir mindre viskositetsøkning, slamdannelse og filtertrykk

Økt motorbeskyttelse for lang motorlevetid

God pumpbarhet ved lav temperatur

Raskere oppstart med mindre slitasje i klimaer med lave temperaturer

 

Bruksområder
Anbefales av ExxonMobil for bruk i følgende:
     • Dieseldrevne sugemotorer og turboladede motorer utviklet av europeiske, japanske og amerikanske produsenter
     • Lett og tung lastebiltransport, inkludert blandede vogn- og maskinparker med bensinmotorer og biler
     • Terrengvirksomhet, inkludert anleggsvirksomhet, gruvedrift, steinbruddsdrift og landbruk

 

Spesifikasjoner og godkjennelser
Dette produktet har følgende godkjennelser:
AVTODISEL (YaMZ)YaMZ-6-12
MAN M 3275-1
MB-godkjenning 228.3
MTU-oljekategori 2
RENAULT TRUCKS RLD-2
VOLVO VDS-3
Mack EO-M Plus
Mack EO-N
KAMAZ V-8 Euro-3, Euro-4 and Euro-5 engines 
 
Dette produktet anbefales for bruk hvor det kreves:
ACEA A2
API CG-4
API CF-4
API CF
Cummins CES 20072
Cummins CES 20071
Detroit 7SE 270 (4-TAKTS SYKLUS)
RENAULT TRUCKS RLD
VOLVO VDS-2
 
Produktet oppfyller eller overgår kravene til:
API CI-4
API CH-4
API SL
API SJ
Caterpillar ECF-2
Cummins CES 20077
Cummins CES 20076
Cummins CES 20078
ACEA E7
 
Typiske produktdata
Egenskap
 
Klasse
SAE 10W-40
Sulfatert aske, wt%, ASTM D874
1,15
Flammepunkt, ºC, ASTM D92
210
Kinematisk viskositet ved 100 C, mm2/s, ASTM D445
14,8
Kinematisk viskositet ved 40 C, mm2/s, ASTM D445
100
Stivnepunkt, °C, ASTM D97
-36
Viskositetsindeks, ASTM D2270
154
Tetthet ved 15 C, g/ml, ASTM D1298
0,867
Totalt basetall, mg KOH/g, ASTM D2896
11,1
 
Min side